Проблема розумового розвитку посідає значне місце у вихованні дітей дошкільного віку. Психологи стверджують, що саме в дошкільному віці особливо бурхливо відбувається розумовий розвиток, темпи якого поступово уповільнюються. Саме тому у ДНЗ «Ромашка» максимально використовуються потенційні можливості дітей для розвитку пізнавальних здібностей вихованців. Основна лінія розумового розвитку дошкільників – це становлення образних форм пізнання, а також розвиток пізнавальних здібностей малюків. Ось чому одним із завдань роботи дошкільного навчання закладу «Ромашка» є впровадження в практику роботи завдань сфери життєдіяльності «Я сам» через особистісно-орієнтоване виховання, формування пізнавальної сфери в процесі гри, занять. (за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»). Для поглибленого вивчення та впровадження даного питання проведено засідання педагогічної ради на тему «Пізнавальні здібності в особистісно-орієнтованому вихованні дошкільника». Готуючись до педагогічної ради, педагоги закладу ретельно вивчали дане питання, накреслювали шляхи оптимального розвитку пізнавальних здібностей, урізноманітнювали форми роботи з вихованцями. Однією з форм організації навчального процесу з дітьми є заняття. До педагогічної ради було проведено низку відкритих переглядів, на яких вихователі мали змогу ознайомитись з формами і методами роботи з дітьми різних вікових груп, а саме організацією пошуково-дослідницької діяльності та використання логічних ігор і вправ як основи розвитку пізнавальної сфери дітей молодшого і середнього віку. Під час заняття діти проводили нескладні у виконанні, але дуже корисні для набуття знань досліди з повітрям,, грали у дидактичні ігри, які стимулювали їхню пізнавальну активність (ІІ молодша група «Б» вихователь Біляніна Т.І.). Тему дослідницької діяльності продовжують діти середньої «Б» групи – вихователь Рутковська І.І. з метою розширення знань про одну з основних складових природи - воду. Як можна виховати інтерес у дітей до пізнавальної діяльності шляхом використання логічних ігор та вправ показали вихователі середньої «А» групи-вихователі Сморжевська І.П. та Сторожук О.В., які створили у групі максимум умов для розвитку логічного мислення дітей, що, у свою чергу сприяє розвитку пізнавальної активності у сферах життєдіяльності «Природа», «Культура», «Я сам». У повсякденному житті закріплюються знання дітей про пори року та її характерні ознаки, розширюються знання сезонний одяг, взуття, спортивний інвентар. Удосконалюються навички дітей в орієнтуванні на папері, на місцевості, у відтворенні послідовності малюнку за заданим зразком, розвивається дрібна моторика рук дітей шляхом викладання малюнка з окремих фрагментів, удосконалюються навички асоціативного мислення. Слід відзначити, що тільки творчий педагог може зробити життя дитини у дошкільному закладі цікавим, змістовним, сприяти її розумовому та інтелектуальному розвитку. Саме такі педагоги і працюють в дошкільному закладі «Ромашка». Про це свідчить рівень підготовки до занять, розмаїття роздаткового та демонстраційного матеріалів, творчого підходу до оформлення групових кімнат, створення позитивного мікроклімату в групах, схвальних відгуків батьків. Від творчого педагога – до творчості дитини, таке педагогічне кредо працівників ДНЗ «Ромашка», спосіб життя усього творчого колективу, орієнтир у повсякденному житті.
|